תפריט
משקיע/ה
חברה ציבורית

כתבות אחרונות

  • 1

משקיע/ה
חברה ציבורית

חברה שמנייתה טסה 150% בשלוש השנים האחרונות ומנסה לפתור את בעיית המחסור במים בעולם

לארד רווחיות נאה ופוטנציאל צמיחה לא מבוטל. האם היא מהווה הזדמנות השקעה?

חברת ארד בניהולו של גדי ינקוביץ עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות למדידת מים. מניית החברה נסחרת לפי שווי של 874 מיליון שקל לאחר זינוק של 150% שרשמה בשלוש השנים האחרונות. מה עומד מאחורי הזינוק במניה, והאם הצמיחה בפעילות תימשך? 

a1sx2_Original1_stock_market_01.jpg

מהם מדי המים החכמים שמייצרת ארד? המערכת שפיתחה ארד מאפשרת קריאה מרחוק של מדי המים בבתים. המוצר של ארד מחליף למעשה את הקריאות הידניות אשר מתבצעות היום ברוב הבתים בישראל שבו חברת המים שולח עובד כדי לקרוא את מדי המים בבתים אחת לחודשיים. מכיוון שהנתונים ממוחשבים ניתן לאתר נזילות ודליפות מים ולנהל בצורה טובה יותר את תאגידי המים. עיקר הפעילות של ארד מתבצעת מחוץ לישראל באמצעות חברות בנות שפועלות בטקסס, ספרד, סין ומקסיקו.

לצפייה בפעילות הגופים המוסדיים במניית ארד


בכדי להסתכל על שנה קלנדרית מייצגת, ניקח למשל את שנת 2014. החברה רשמה מכירות שנתיות של 168 מיליון דולר והציגה רווח נקי של 15.5 מיליון דולר. לשם השוואה בשנת 2013 רשמה החברה מכירות של 156 מיליון דולר ורווח נקי של 15.3 מיליון דולר ובשנת 2012 המכירות הסתכמו ב-135 מיליון דולר והרווח עמד על 12.7 מיליון דולר. ברבעון הראשון של שנת 2015 רשמה ארד תוצאות נאות גם כן - מכירות של 43 מיליון דולר ורווח נקי של 4.2 מיליון דולר.

במלים אחרות, ארד מצליחה לצמוח בשנים האחרונות הן בשורת המכירות והן ברווחים. המשקיעים אוהבים את זה ומתגמלים את החברה בעליית ערך המניה. השאלה המעניינת היא האם הצמיחה תימשך גם בשנים האחרונות. התשובה הבנאלית היא שלא ניתן לענות על השאלה הזאת, אך בכל זאת ננסה לתת מענה לכך.

בשוק האמריקני, נתח השוק של ארד עומד על 10%, בספרד נתח השוק הוא 25% ובמקסיקו על 30%. אחד מהיעדים של החברה לשנת 2015 והלאה הוא להגדיל את נתח השוק שלה בארה"ב בקרב תאגידי המים. העלייה במחירי המים בעולם יוצרת עניין בקרב התאגידים לאמץ את הפתרונות של מדי מים חכמים במטרה להקטין את אובדן המים והפחת שבצנרת אשר פוגעים במכירות.

a1sx2_Original1_stocker_1806.jpg



שווקים נוספים אליהם שואפת ארד לחדור הם השוק האנגלי והשוק ההודי והעמקה של החדירה לשוק הסיני והשוק הברזילאי. בארד רוצים לעשות זאת דרך שיתופי פעולה עם גורמים מקומיים המכירים את השוק. ארד תספק את הטכנולוגיה והגורמים המקומיים יספקו את יכולת השיווק וההפצה של המוצרים לתאגידי המים השונים.

חברת ארד נוהגת לשתף את בעלי המניות שלה ברווחיה. במאי האחרון חילקה למשקיעים דיבידנד בהיקף של 34.4 מיליון שקל ושנה לפני כן חילקה ארד 30.7 מיליון שקל. במידה והדיבידנד שחולק השנה יישמר ויחולק גם במאי 2016 ייראו המשקיעים תשואת דיבידנד של כ-4%. נכון, מדובר בתשואת דיבידנד צנועה לעומת חברות נדל"ן מניב אך בהחלט מדובר בתשואה לא מבוטלת ביחס לריבית האפסית השוררת היום בשוק. אם וככל החברה תמשיך להשיג נתחי שוק ולהגדיל רווחיה – הדבר יבוא לידי ביטוי גם בעלייה בשיעור הדיבידנד וגם בעליית ערך המניה.

הכותב אינו מחזיק בנייר הערך לעיל ולא מתכוון לפעול בנייר זה בשלושת ימי המסחר הבאים

המידע המופיע באתר אינו מהווה משום ייעוץ ו/או שיווק ו/או מתן חוות דעת מקצועית ו/או המלצה בנוגע לכדאיות השקעה ו/או ביצוע עסקה, לרבות רכישה, החזקה או מכירה, של ניירות ערך ו/או נכסים פיננסיים אחרים, או בכל עניין אחר, ואינו מהווה תחליף לייעוץ ו/או שיווק ו/או חוות דעת מקצועית המתחשבים בנתונים ובצרכים האישיים של כל אדם.

תגובות

כתבות נוספות מאת
  • 1
  • 1
  • 2
  • 3